FBNs medlemmar verkar i de flesta tänkbara branscher. Vissa har precis påbörjat steget från första generation och vissa räknar över tio generationer.
För oss blir hela familjer medlemmar, dvs FBN är lika mycket till för personen som är ägare, VD och grundare av företaget som nästa generation(er) som inte har en aning om företaget till den ingifta som mest tycker att bolaget tar för mycket plats vid familjeträffar och alla andra familjemedlemmar där imellan. De flesta företagen representeras av två till tre generationer hos FBN
Våra medlemmar finns i hela landet och ägarstrukturen kan se olika ut, två syskon, ett antal kusiner, några få eller väldigt många ägare. Det intressanta är hur lika frågeställningarna och utmaningarna är i de olika familjerna och deras bolag.
Något förenklat kan man kategorisera medlemmar i företag som står inför ett kommande generationsskifte, företag som ansvarar för ett kulturarv, företag som drivs av grundaren med planer att en dag lämna över till barnen, företag som ägs av den stora ägarfamiljen eller den stora internationella koncernen.